Despre meseria de îngrijitor persoane vârstnice – interviu cu doamna Valentina Ilie
Care crezi că sunt calitățile unei îngrijitoare de seniori? Doamna Valentina Ilie ne-a spus care sunt calitățile pe care ar trebui să le aibă cineva care lucrează ca îngrijitoare de persoane în vârstă. Află mai multe despre experiența dumneaei aici:
- Cum ați aflat despre Promedica24 și de ce ați ales să lucrați cu noi?
Am aflat despre Promedica24 prin intermediul publicității, la Constanța. Momentan sunt foarte mulțumită de colaborarea noastră, lucrez cu dumneavoastră de doi ani de zile și sper să lucrăm împreună în continuare. Din experiența mea la lucru, am avut cazuri bune, nu am avut neplăceri până în momentul de față. Mâine se împlinește un an de când sunt la un singur caz la o familie super bună.
- Care a fost prima impresie pe care ați avut-o atunci când ați început să colaborați cu Promedica24?
Am avut o impresie bună, din moment ce lucrez de doi ani.
- Ce v-a determinat să lucrați ca îngrijitor de seniori?
Am mai lucrat ca îngrijitoare în România, la Constanța, timp de doi ani jumătate, dar știți cum sunt salariile în România și aveam nevoie de mai mult.
- Cum v-ați acomodat în altă țară care deține o cultură diferită față de România?
Prima dată în viața mea când am venit în Germania a fost la muncă, nu știam pe atunci să vorbesc germană, doar ce prinsesem de la cursurile pe care le-am făcut cu Promedica24. Am făcut ospecializare timp de trei săptămâni, doar atât. Am avut o familie care m-a ajutat foarte mult să învăț limba, nu știam nici măcar cuvinte precum ”dulap”, dar această familie s-a implicat foarte mult, a fost primul meu caz și am stat trei luni de zile, chiar mi-a părut rău când am plecat. Eu pun suflet și familia observă acest lucru. Se vede dacă îți place, dacă pui suflet. O bătrână se uită în ochii tăi și dacă te citește. Dacă ești un om rău, nu te acceptă, credeți-mă.
- Care sunt cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă o îngrijitoare?
Trebuie să ai suflet și să înțelegi bătrânul cu care lucrezi, altfel nu te acceptă.
- Cum ați reușit să creați o relație de încredere cu persoana/persoanele pe care le-ați îngrijit?
Au fost și paciente reticente. De exemplu, am avut acum doi ani, în luna ianuarie, un caz cu o bătrână și la început dumneaei nu îmi dădea voie nici măcar să o ating, dar după câteva săptămâni situația s-a remediat. Am aflat că înaintea mea a fost o altă colegă, tot româncă și bătrâna nu își dorea o îngrijitoare din România. Eu am stat trei luni la ea, iar dacă aveam vaccinul, m-ar fi ținut încă trei luni, pentru că s-a atașat bătrâna de mine, a zis că este o mare diferență între mine și colega de dinainte. Nu fac nimic deosebit pentru a crea o astfel de legătură, am grijă de pacient, stau de vorbă cu el, încerc să-i fac plăcerile, încerc să fie bine și cu familia.
- Care sunt cele mai mari satisfacții pe care vi le aduce acest loc de muncă?
Cea mai mare satisfacție pentru mine este salariul.
- Cum ați trecut peste momentele mai dificile?
Prin răbdare, înțelegere și comunicare. De exemplu, mă comport cu bătrâna pe care o îngrijesc acum exact cum m-aș comporta cu un copil. Ne jucăm, râdem, glumim.
- Povestiți-ne câteva momente frumoase de care ați avut parte la locul de muncă.
Am avut momente frumoase cu toți bătrânii pentru care am lucrat. Am avut un caz cu un bătrân ce suferea de demență, îi plăcea foarte mult să vorbească, nu se oprea niciodată.
- Cum a fost călătoria în Gemania? A fost totul în regulă? Ați ajuns ușor? Au fost situații neprevăzute pe parcursul călătoriei?
A fost în regulă. Am călătorit cu Flixbus, când am venit prima data, ei m-au lăsat la gara mare din Berlin și am așteptat un taxi. Îmi era frică, fiindcă nu am mai fost plecată niciodată.
- Credeți că este important serviciul de asistență 24 de ore din 24 oferit de Promedica24? Care credeți că sunt calitățile coordonatorului dumneavoastră?
Nu am apelat niciodată la acest serviciu. Este un serviciu important, nu se știe când ai nevoie, avem în jurul nostru oameni cu demență. Am avut și eu astfel de cazuri, dar m-am descurcat.
Coordonatoarea mea își dă interesul să îmi fie bine, mă caută. Sunt mulțumită, iar serviciile sunt foarte, foarte utile. Am avut un caz unde pacienta a făcut Covid și am sunat-o pe doamna Laura la nouă seara, mi-a răspuns, a fost promptă, imediat m-a ajutat. Nu am ce lucruri negative să spun, avem o colaborare foarte bună.
- Ce mesaj le-ați transmite persoanelor care doresc să lucreze în domeniul îngrijirii de seniori?
Să aibă multă răbdare și să învețe expresiile, e nevoie de limba germană. Eu mă descurc foarte bine în bucătărie, dar sunt cazuri în care bătrânul are nevoie de o conversație și eu nu prea mă descurc. Trebuie să stai de vorbă și cu familia, să le spui cum se comportă pacientul. De exemplu, bătrânei pe care o îngrijesc acum îi place înghețata, a răcit și mă speriasem. E important să știi limba, iar dacă bătrânul vede că vrei să înveți, te ajută, dar dacă stai retras în camera ta, atunci și acesta este rezervat. Am avut un caz unde am stat non-stop lângă bătrână.